زانو درد
صدای تق تق زانو …. آیا واقعا بد است ؟!!
فوریه 10, 2019
سندروم کوبیتال
سندروم کوبیتال(Cubital Syndrom)
فوریه 10, 2019

چهار مزیت دویدن در مسیر ناهموار

دویدن

دویدن در مسیر های ناهموار متفاوت از دویدن عادی است چرا که در امتداد مسیر، مسیرهای پیاده‌روی در امتداد بوته‌ها، کوه‌ها، حومه و سواحل را در بر می‌گیرد.

1. در این ورزش عضلات بیشتری نسبت به دویدن عادی کار می‌کند - در نتیجه زمین متفاوت، مسیر دویدن بدن شما را هل می‌دهد تا نه تنها ماهیچه‌های مرکزی شما را برای افزایش پایداری وارد کند بلکه استرس را بر روی ماهیچه‌های عضو پایین شما برای مذاکره بر روی زمین، موانع، تپه‌ها و پله‌ها افزایش می‌دهد. این افزایش تقاضا بر روی ماهیچه‌های دست پایین شما باعث افزایش استحکام و ثبات در مقایسه با حالت طبیعی دویدن خواهد شد.

۲. روی مفاصل تان سبک‌تر است - دویدن روی بتون در تمام مدت می‌تواند تقاضای بالاتری از طریق مفاصل در بدن شما بکند. این کار به شما این امکان را می‌دهد که روی انواع مختلفی از زمین مانند جاده خاکی، گل، ماسه و چمن که باعث کاهش استرس در مفاصل شما می‌شود، حرکت کنید.

۳. برای ریه‌های شما بهتر است - دویدن در فضای باز با طبیعت به شما این امکان را می‌دهد که با نور کمتر مسیر عادی دویدن در میان جنگل بتونی، بدوید.

۴. برای وضعیت ذهنی شما  بهتر است که شما را با محیط‌های طبیعی مختلف از طریق کوه‌ها، رودخانه‌ها، بوته‌ها و سواحل لذت ببرید. برخی مطالعات ارتباطی به "ورزش سبز" ایجاد کرده‌اند که سلامت روانی قوی‌تر را ترویج می‌دهد که تاثیر مثبتی بر جنبه‌های دیگر زندگی فرد دارد. دویدن با طبیعت به شما این امکان را می‌دهد که روزها را آزاد کنید.

دویدن خودش مانند درمان است، اگر شما از آسیب شدید رنج می‌برید و یا مطمئن نیستید که دویدن در مسیر ممکن است برای شما مناسب باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *