جلوگیری از آرتروز: چه کاری می توانید انجام دهید؟
ژانویه 19, 2019

مزایای ورزش در این روزهای زمستان

هوا سردتر می‌شود و لذت بخش است که با یک لیوان شکلات داغ جلوی تلویزیون را بشینید. البته اشکالی ندارد که یک‌بار کمی استراحت کنید، اما مهم است که اجازه ندهید آب و هوای سرد مانع از تمرین روزانه شما شود.

پس من کمی تحقیق کردم تا خودم را گرم و سالم نگه دارم در حالی که در زمستان امسال با وجود هوای سرد، به روند پیاده‌روی ادامه دادم. اگر شما یک دونده هستید و یا از انجام هر نوع ورزش در فضای باز لذت می‌برید، این نکات به کار خود ادامه می‌دهند:

لباس‌های مناسب بپوشید: از شرایط آب و هوایی (از جمله فاکتور سرمای باد)و لباس مناسب آگاه باشید. لباس‌هایی انتخاب کنید که رطوبت را از پوست خود دور نگه دارند تا مانع خیس شدن و سرد شدن شما شوند. پوشیدن لایه‌های زیادی نیز ایده خوبی است چون شما می‌توانید آن‌ها را دور بیندازید چون گرم‌تر می‌شوید. و البته، لباس روشن و روشن باید برای قابلیت دید روروئک و joggers باشد. به عنوان یک سوم از گرمای بدن از ذهنتان دور می‌شود، به یاد داشته باشید که قبل از اینکه در را باز کنید، یک کلاه (همچنین دستکش)بردارید.

اول ایمنی: تا جایی که می‌توانید به اندازه کافی در روز به کار خود ادامه دهید و مراقب باشید که از سطوح لغزنده  اجتناب کنید. اگر در شب باید بیرون بروید، چراغ قوه بردارید و لوازم بازتابنده (شب تاب)بپوشید.

مقدار زیادی آب بنوشید؛ اگر چه به اندازه کافی تشنه نیستید در زمستان اما نگه داشتن مایعات در زمستان به اندازه تابستان مهم است.

گرم کردن:کمی زمان اضافی برای تمرینات گرم خود کنار بگذارید. این برای گرم کردن ماهیچه‌های محکم به منظور جلوگیری از آسیب بسیار مهم است. و همیشه به یاد داشته باشید که دویدن زمانی که یک سرماخوردگی یا سرماخوردگی دارید، خوب نیست چون فشار بیشتری بر روی قلب شما می‌گذارد.

تنها در صورتی که به هر دلیل دیگری برای نگه داشتن روتین روزانه خود در بیرون از منزل نیاز دارید، این فواید اضافه را چک کنید:

طبق مطالعات بین‌المللی، ورزش متوسط می‌تواند سیستم ایمنی شما را تقویت کند و به مبارزه با عفونت‌های باکتریایی و ویروسی کمک کند. زمانی که خون شما پمپاژ می‌شود، فراخوانی سیستم ایمنی بدن شما را با سرعتی سریع‌تر طی می‌کند که به آن‌ها کمک می‌کند تا عفونت‌های کمین دار را جستجو و نابود کنند.

شما هم کالری بیشتری خواهید سوزاند، چون بدن شما برای گرم نگه داشتن بیشتر کار می‌کند. همان طور که سوخت و ساز شما به بدن شما می‌رسد، بدن شما کالری و چربی بیشتری برای تولید انرژی بیشتر خواهد سوخت.

این کار باعث ارتقای روحیه شما خواهد شد. اگر شما فردی هستید که وقتی هوا تاریک و سرد است، احساس کمی آبی دارد، اندورفین واقعا به شما کمک می‌کند تا شما را بلند کرده .

طبق مطالعات بین‌المللی، ورزش متوسط می‌تواند سیستم ایمنی شما را تقویت کند و به مبارزه با عفونت‌های باکتریایی و ویروسی کمک کند. زمانی که خون شما پمپاژ می‌شود، فراخوانی سیستم ایمنی بدن شما را با سرعتی سریع‌تر طی می‌کند که به آن‌ها کمک می‌کند تا عفونت‌های کمین دار را جستجو و نابود کنند.

شما هم کالری بیشتری خواهید سوزاند، چون بدن شما برای گرم نگه داشتن بیشتر کار می‌کند. همان طور که سوخت و ساز شما به بدن شما می‌رسد، بدن شما کالری و چربی بیشتری برای تولید انرژی بیشتر خواهد سوخت.

این کار باعث ارتقای روحیه شما خواهد شد. اگر شما فردی هستید که وقتی هوا تاریک و سرد است، احساس کمی آبی دارد، اندورفین واقعا به شما کمک می‌کند تا شما را بلند کرده و حالت خود را بالا ببرید. هم چنین شما می‌توانید سود افزایش تولید ویتامین D را افزایش دهید.

اجازه ندهید سرما شما را در این زمستان نگه دارد! چند لباس اضافی بردارید، بیرون بروید و حرکت کنید - بدن تان و حالت روحی تان به خاطر آن از شما تشکر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *