طب اسلامی
درمان آرتروز زانو در طب اسلامی
مارس 6, 2019
آرتروز سالمندان
آرتروز زانو در سالمندان؛ بررسی خطرات
مارس 7, 2019

با ورزش، آب آوردن زانو را درمان کنید!

آب آوردن زانو

رعایت در آب آوردن زانو با ورزش

با ماشینی شدن زندگی ها و پیش رفتن به سوی کاهش تحرک و فعالیت های بدنی در عموم افراد جامعه، نیاز به انجام فعالیت های ورزشی بسیار احساس شده است. در حال حاضر ورزش ها و تمرینات بسیاری در باشگاه ها و مراکز ورزشی انجام می شود. هر فرد با توجه به وضعیت بدنی، وزن و فعالیت روزانه ی خود، باید رشته ورزشی مناسبی را برای خود انتخاب نماید. بطور مثال اگر کار و فعالیت فرد احتیاج به ایستادن طولانی مدت دارد در نتیجه باید ورزش های استقامتی برای این فرد تجویز شود. یا مثلا فردی که فعالیت های ناگهانی و قدرتی انجام می دهد باید تمرینات برای بالا رفتن قدرت وی در دستور کار قرار گیرد. حال در صورتی که فرد ورزش مناسب خود را انتخاب نکند، دچار آسیب و بیماری برای وی می شود. یکی از این مخاطرات، آب آوردن زانو با ورزش است. که در این صورت، فرد باید زیر نظر مربی مجرب تمرینات صحیح خود را انجام دهد.

آب آوردن زانو با ورزش حرفه ای

ورزش حرفه ای تبدیل به یک شغل شده و افراد در زمینه های مختلف ورزشی مشغول به فعالیت هستند و باشگاههای بسیاری بوجود آمده است. یکی از عواملی که معمولا ورشکاران حرفه ای را تهدید می کند، آسیب در اثر ورزش نادرست است. گاهی اوقات با زیاد کردن فشار تمرینات در مرور زمان و همچین عدم دقت به گرم و سرد کردن صحیح اندام در قبل و بعد تمرین، فرد را دچار آسیب می کند. بسته به نوع فعالیت و ورزش فرد، اندامهای مختلفی در معرض آسیب هستند. در ورزش هایی مثل وزنه بردای، ورزشهای رزمی و همچنین ورزشهایی والیبال، بسکتبال و فوتبال اندام های تحتانی و پا بیشتر تحت فشار قرار خواهند گرفت. فیزیوتراپی زانو نیز به علت اینکه وزن بدن را به زمین منتقل میکند، یکی از اندامی است که بسیار آسیب پذیر بوده و با ورزش حرفه ای ناصحیح دچار آب آوردن زانو با ورزش می شود.

آب آوردن زانو با ورزش نادرست

آب آوردن زانو با ورزش نادرست یکی از مضرات جدی این نوع از فعالیت هاست که معمولا برای ورزشکاران اتفاق خواهد افتاد. زانو یکی از ارگان های حیاتی بدن افراد است که نقش عمده ای در فعالیت های ورزشی و روزانه فرد را داراست. در فازهای مختلف راه رفتن، ایستادن و تغییر وضعیت بدنی، زانو وظیفه ی انتقال وزن بدن و رابط بین تنه و زمین را ایفا می کند. حال اگر این عضو دچار فیزیوتراپی و التهاب شود بسیاری از فعالیتهای فرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. التهاب و آب آوردن زانو در افراد ورزشکار با تصحیح فعالیت های ورزشی و شناخت عوامل آسیب زا در فازهای ورزشی قابل درمان خواهد بود. البته وضعیت بدنی فرد و نیز وزن وی در سلامت زانو بسیار تاثیرگذار است. لذا پوزیشن های درست بدنی در حین انجام تمرینات و نیز انواع کششها و نحوه ی گرم کردن و سرد کردن مناسب باید به افراد آموزش داده شود.

 

یشتر بخوانید:

مزایای ورزش در این روزهای زمستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *